Lufthansa on palauttanut asiakkailleen yli 3,2 miljardia euroa hyvitettyään yli 7,3 miljoona lentolippua

LH_premium_eco_1Lufhansa-konsernin lentoyhtiöt ovat tähän mennessä hyvittäneet kaikkiaan yli 7,3 miljoonaa lentolippua asiakkailleen kuluvan vuoden aikana. Takaisinmaksuissa on kyse kaikkiaan yli 3,2 miljardista eurosta. Saksalaisjätti peräänkuuluttaa matkustusrajoitusten järkevöittämistä, sillä ne pakottavat jatkuviin aikataulumuutoksiin ja lentojen perumisiin.

Lufthansa raportoi palauttaneensa asiakkailleen lokakuun alkupuolella jo yli 3,2 miljardin euron verran maksuja yli 7,3 miljoonasta lentolipusta. Takaisinmaksuja on hyvittämättä vielä noin 650 000 lentolipusta ja määrä vastaa hieman alle 300 miljoonaa euroa.

Jatkuvasti muuttuvat matkustusrajoitukset ja varoitukset ovat pakottaneet Lufthansan jälleen kerran muuttamaan lentoaikataulujaan talviaikataulukaudelle. Tällainen toiminta johtaa väistävämättä lentojen peruutuksiin ja uusiin takaisinmaksuihin.

Lufhansa-konserni on pyrkinyt nopeuttamaan palautuksien käsittelyä ja seuraavan muutaman viikon aikana määrä laskee merkittävästi, mutta vielä ei päästä pinon pohjalle saakka.

Lufhansa on kolminkertaistanut henkilökunnan asiakaspalvelukeskuksissa ja matkatoimistomyynnin osalta väkimäärä on nelinkertaistunut. Nykyisin Lufthansa käsitteleekin jo noin 1700 takaisinmaksuhakemusta tunnissa.

Lufthansa-konsernin yhtiöt Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines ja Brussels Airlines mahdollistavat matkustajilleen uudelleenbookkauksen niin usein kuin on tarve ilman lisämaksuja. Käytäntö on voimassa kaikilla lennoilla ympäri maailmaa.