Finnair lentää Helsinki–Dubai -kausireittiä 28. lokakuuta 2024 lähtien ja aina 28. maaliskuuta 2025 saakka ja Helsinki-Miami -kausireittiä 30. marraskuuta 2024 lähtien aina 29. maaliskuuta 2025 saakka.
Finnair lentää loka-marraskuussa Dubain-reittiä viidellä ja kuudella viikkovuorolla Airbus A350-900 -laajarunkokoneilla. Seitsemän viikkovuoroa reitille tulee 16. joulukuuta 2024 lähtien. Finnair vastaanottaa uuden ja toiseksi viimeisen tilaamansa A350-900 -laajarunkokoneen vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä. Vuodenvaihteessa viikkovuoroja on kuusi, mutta sen jälkeen tammikuussa on luvassa jälleen seitsemän viikkovuoroa Dubaihin aina maaliskuun lopulle saakka. Reittiä lennetään 15. tammikuuta 2025 saakka A350-900 -koneilla, jonka jälkeen 16. tammikuuta lähtien reittiä lennetään Airbus A330-300 -koneilla. Muutos pidentää lentoaikaa 15 minuutilla tasan seitsemään tuntiin, kun A350-koneilla laskennallinen lentoaika oli kuusi tuntia ja 45 minuuttia. Miamiin Finnair lentää 30. marraskuuta 2024 lähtien 2-3 viikkovuoroa A350-900 -koneilla. Tammikuusta lähtien lentoja on kauden loppuun saakka kolme viikkovuoroa. Lentoaika on 10 tuntia ja 55 minuuttia A350-koneilla ja 11 tuntia viisi minuuttia 16. tammikuuta 2025 lähtien A330-koneilla.
Marras- ja joulukuussa 2022 alkanut Qatar Airways -sopimus oli merkittävä Finnairille, sillä se toi yhtiön A330-300 -koneille tärkeitä sopivia reittejä. Osapuolet jakoivat reittien rahti- ja matkustajakapasiteetin. Sopimuskausi päättyy tammikuussa 2025 lennoilla Tukholman Arlandasta ja Kööpenhaminasta Dohaan. Lennot Helsinki-Vantaalta Dohaan jatkuvat nykytiedon mukaan edelleen. Finnairin ja Qatar Airwaysin yhteistyötä tuki myös laaja codeshare-sopimus. Lähi-idästä odotettiin Finnairin sopimuksen julkistamisen aikaan jopa Manner-Kiinan veroista markkinaa. Finnair on vuokrannut kaksi A330-konettaan miehistöineen Qantasille lentämään Bangkokista ja Singaporesta Australian Sydneyhin. Lue myös:
|
|||