 Finnairin liikenteen suunnittelusta vastaava johtaja Petteri Kostermaa kertoi yhtiön alkava supistamisen sijaan lisäämään kapasiteettia. Alkavalle kesäkaudella Finnair lisää vuoroja niin kauko- kuin Euroopan reiteille. Reittikapasiteettia on mahdollista lisätä myöhemminkin kesäkaudella sekä tulevalla talvelle.
Finnairin liikenteen suunnittelusta vastaava johtaja Petteri Kostermaa kertoi yhtiön alkava supistamisen sijaan lisäämään kapasiteettia. Alkavalle kesäkaudella Finnair lisää vuoroja niin kauko- kuin Euroopan reiteille. Reittikapasiteettia on mahdollista lisätä myöhemminkin kesäkaudella sekä tulevalla talvelle.
 Myös verkoston aaltomallia muokataan hieman. Asiakaskunnan haluun vastataan mm. siirtämällä Hong Kongin reitti ns. yöaaltoon ja tarjoamaan parempia jatkoyhteyksyä reitin matkustajille. Yöaaltoa saatetaan Kostermaan mukaan laajentaa uusilla yli 10 tunnin reiteillä. Lähtö Helsingistä yötä vasten ja paluu seuraavana iltapäivänä antaa pelivaraa häiriötilanteissa, sillä koneen kääntöaika kohteessa olisi noin 6-8 tuntia. 
 Kaukoreittien viikkovuorot kesä 2010: 
 Narita 7x 
 Nagoya 5x 
 Osaka 7x 
 Seoul 5x 
 Beijing 7x 
 Shanghai 7x 
 Hong Kong 7x 
 Bangkok 7x 
 Delhi 6x 
 Toronto 5x (B757) 
 New York 7x 
 Kesäksi lisätään myös Euroopan liikenteen vuoroja. Manchester saa 4 uutta viikkovuoroa nostaen kokonaismäärän jo neljääntoista. Varsowaan tulee 2 uutta viikkovuoroa, Nizzaan 1 (tarjoaa jatkoyhteyden Aasiaan), Tallinnaan lennetään 6 viikkovuoroa (FC). Uusia reittejä on mm Helsinki-Tukholma reitin jatkaminen japanilaisturistien suosimaan Bergeniin Norjassa. Toinen uudistus on jo aiemmin ilmoitettu Meridianan kanssa aloitettava yhteistyö Firenzen lennoista kahdesti viikossa. 
 Toimitusjohtaja Mika Vehviläisen mukaan Finnair hakee aktiivisesti yhteistyökumppaneita Etelä-Euroopasta rakentamaan kustannustehokasta syöttöliikennettä Aasiaan iltapäiväaaltoon.