Rainmaker ja RTG Sales Oy ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Rainmaker ostaa RTG Sales Oy:n koko osakekannan ja liiketoiminnan.Yrityskaupan myötä Rainmaker vahvistaa asemaansa Suomen suurimpana myynti- ja asiakaspalveluun keskittyvänä toimijana. RTG Sales vastaa Finnairin asiakaspalvelusta.
RTG Sales Oy tuottaa asiakasyrityksilleen asiakaspalvelua kahdella paikkakunnalla: Kajaanissa ja Vantaalla. RTG Sales Oy:n merkittävin asiakkuus on Finnair, jonka asiakaspalvelua se on tuottanut lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. Kaikkien noin 180 työntekijän kerrotaan jatkavan RTG:n palveluksessa myös uuden omistajan ottaessa vastuun. Työpaikkojen kerrotaan säilyvän myös RTG:n pääpaikalla Kajaanissa sekä Vantaalla. Kauppa tukee Rainmakerin strategiaa Kaupan myötä Rainmaker kasvattaa osaamistaan matkailualan vaativan asiakaspalvelun tuottajana ja pystyy jatkossa tarjoamaan palveluitaan entistä kattavammin. ”Rainmakerin tarkoitus on edistää yhteiskunnan hyvinvointia tarjoamalla työtä ja toimeentuloa kaikkialla Suomessa. Kauppa tukee tätä tarkoitustamme erinomaisesti. RTG:n henkilöstöllä on mittava kokemus vaativasta matkailualan asiakaspalvelusta, ja he ovat osaamiseltaan ehdotonta alan huippua. On mahtavaa päästä työskentelemään heidän kanssaan”, Rainmaker Oy:n liiketoimintayksikön johtaja Kim Lehtola toteaa. “Nyt otamme seuraavan askeleen. Yritysoston myötä vahvistamme asemaamme johtavana alan toimijana Suomessa ja olemme erittäin innoissamme uudesta kumppanistamme Finnairista, jonka asiakaspalvelun laatua on pidetty kansainvälisenä mittatikkuna yli toimialarajojen”, kertoo Rainmaker Oy:n toimitusjohtaja JT Bergqvist. Kaupoista kertoi ensimmäisenä YLE: Finnairin asiakaspalveluyhtiö saa uuden omistajan: RTG Sales myydään Rainmaker-yhtiölle
|
|||