YT:t jatkuvat Finnairin asiakaspalvelussa Helsinki-Vantaan lentoasemalla

Finnair jatkaa kustannussäästöjen hakemista aloittamalla Helsinki-Vantaan lentoaseman asiakaspalvelun muutoshanketta täydentävät yhteistoimintaneuvottelut. Ne jatkavat maapalveluorganisaatiossa keväällä 2012 käytyjä yt-neuvotteluja.

Keväällä Finnairin maapalveluorganisaatiossa toteutettiin toimintamallin ja organisaation muutoksia, kun lähtöselvitystoimintoja ja muita asiakaspalvelutoimintoja uudistettiin. Nyt neuvotteluja jatketaan keväällä asetettujen kustannussäästötavoitteiden saavuttamiseksi.

Kustannussäästöihin tähtäävät toimet voisivat enimmillään johtaa arviolta 30 henkilön osa-aikaistamiseen ja arviolta 25 henkilön irtisanomiseen. Ensisijaisesti neuvotteluissa pyritään löytämään ratkaisuja, joilla irtisanomisten ja osa-aikaistamisten määrä minimoitaisiin.

Neuvotteluiden kohteena olevissa tehtävissä työskentelee noin 250 henkilöä. Muutokset ovat osa Finnairin elokuussa 2011 ilmoitettua 140 miljoonan euron kustannustehostusohjelmaa.