NTSB:n tutkimusten mukaan Asianan lento OZ214 lähestyi San Franciscon kiitotietä huomattavan alhaisella nopeudella. Lennonjohto oli vektoroinut koneen pitkälle 17 merimailin loppuosalle näkölähestymistä varten. Hetkeä myöhemmin ohjaajat kertoivat kiitotien näkyvän ja lento OZ214 sai selvityksen näkölähestymiseen kiitotielle 28L. Boeing 777-200ER-koneen lähestyessä kiitotien kynnystä oli koneen nopeus laskenut 34 solmua alle oikean 137 solmun lähestymisnopeuden. Ohjaajat ehtivät lisätä tehoa ennen koneen osumista maahan 106 solmun nopeudella.
NTSB:n tutkijat ovat löytäneen lentäjien lähestymiskartat, jotka ovat olleet paikallaan asiaan kuuluvasti. Tutkijat haastattelevat kaikki neljä Asiana Airlinesin turmakoneen lentäjää vielä maanantain aikana Tyynenmeren aikaa.
NTSB:n tutkijat dokumentoivat parhaillaan kaikkien reilun 300 istuimen kuntoa sekä matkustamon ovien ja evakuointislaidien toimintaa. Ohjaamotallentimen kanssa työskentelevän ryhmän mukaan osa ohjaamokeskusteluista on käyty englanninkielellä ja osa on koreaksi ja nauhoitteen puhtaaksi kirjoittaminen on alkanut. Lennontallenninryhmä valikoi 1400 parametrin joukosta tarvittavia tietoja.
|
|||