ATR:n mukaan uusi Global Maintenance Agreement (GMA) -sopimus auttaa lentoyhtiötä ennakoimaan huoltokustannuksia aiempaa paremmin sekä parantaa 12:n Norran operoiman ATR 72-500 -koneen lähtöluotettavuutta. Kyseessä on ns. pay-by-the-hour -sopimus, joka kattaa korjaus- ja kunnostustöitä, sekä paikallisen vuokravaraosavaraston. Finnair saa sopimuksen myötä myös potkurinlapojen huollot, varmuutta huoltojen saatavuudesta sekä ATR:n osaamisen ja ennakoivat huoltosuositukset. ATR:lla on vastaavien GMA-sopimusten piirissä yli 300 valmistamaansa konetta. Finnair on tiedottanut aiemmin joutuneensa käyttämään vuokrakoneita reiteillään paikatakseen huoltotoiminnan resurssivajetta koskien juuri Norran operoimia ATR-koneita.
"ATR-lennot ovat tärkeä osa syöttöliikennettä Helsingin liikenteensolmukohtaan. Suuri osa asiakkaistamme on jatkomatkustajia, joilla on vahvat odotukset täsmällisyydestä ja luotettavuudesta", kommentoi Finnairin tekniikan johtaja Juha Ojala. "Tämä ylläpitosopimus varmistaa, että saamme käyttöömme sopivimmat palvelut, jotta voimme tarjota asiakkaillemme luotettavan ja täsmällisen matkustuskokemuksen", jatkoi Ojala.
Osalle näistä ATR 72-500 -koneista Finnairin väreissä lentäminen on jo niiden viides eri värityskaavio. Ennen nyt uudistettua maalausta koneita on nähty kokovalkoisena sekä Norran, Flybe:n ja Finncommin väreissä. Lue myös:
|
|||