Finnairin asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Piia Karhu jättää yhtiön

PiaKarhu_MetsoFinnairin asiakaskokemuksesta vastaava johtaja ja yhtiön johtoryhmän jäsen Piia Karhu jättää Finnairin 30.6.2020. Karhu on nimitetty tulevaan Metso Outoteciin liiketoiminnan kehitysjohtajaksi ja hän aloittaa tehtävät uudessa yhtiössä 1.7.2020.

Finnairin asiakaskokemuksesta vastaannnen johtaja Pia Karhun uusi nimitys tulee voimaan Metson osittaisjakautumisen ja Metson Minerals-liiketoiminnan ja Outotecin yhdistymisen täytäntöönpanon jälkeen. Sen odotetaan tällä hetkellä tapahtuvan 30.6.2020. Täytäntöönpano on ehdollinen ja edellyttää kaikkien lakisääteisten ja muiden hyväksyntien saamista, mukaan lukien kilpailuviranomaisten hyväksynnät.

”Nämä noin seitsemän Finnair-vuottani ovat olleet antoisia ja opettavia. Tänä aikana Finnair on kasvanut paljon, olemme avanneet uusia reittejä Aasiaan, A350-laivasto palvelee nyt asiakkaitamme, Helsingin lentokenttä on uudistunut, Aurinkomatkoista on tullut markkinajohtaja, digitaaliset kanavamme ovat kehittyneet ja asiakaskokemuksemme on entistä paremmalla tasolla. Koin, että nyt on uuden henkilökohtaisen haasteen aika ja uskon, että pystyn hyödyntämään Finnairissa oppimaani myös uudessa tehtävässäni”, sanoo Piia Karhu.

”Finnairissa on loistava yhteishenki ja upeita ihmisiä, joita jään kaipaamaan. Koko Finnair-tiimi on tehnyt hienoa työtä asiakaskokemuksen eteen, mikä on näkynyt asiakastyytyväisyyden selvänä kasvuna", päättää Karhu.

”Piia on tehnyt hienon työrupeaman Finnairissa, mistä haluan lausua hänelle suuret kiitokset. Asiakastyytyväisyytemme on viime vuosina kehittynyt hienosti ja samalla kehitysuralla haluamme jatkaa myös tulevaisuudessa. Toivotan Piialle lämpimästi onnea hänen uransa seuraavassa kiinnostavassa haasteessa”, toteaa Finnairin toimitusjohtaja Topi Manner.

Finnairin asiakaskokemusyksikkö jaetaan jatkossa siten, että yksikön operatiivisemmat toiminnot siirtyvät osaksi yhtiön Operations-yksikköä, josta vastaa Jaakko Schildt, ja Aurinkomatkat, Contact center ja asiakaspalvelun kehitykseen liittyvät tehtävät siirtyvät osaksi Ole Orvérin vetämää kaupallista yksikköä, jonka uudeksi nimeksi tulee Commercial and Customer experience (CX) -yksikkö. Nämä organisaatiomuutokset astuvat voimaan 1.6.2020.