Loput neljä E190-konetta läpikäyvät matkustamouudistuksen talvikauden 2025/2026 aikana. Matkustamouudistukset toteutetaan lentokoneiden normaalien kausihuoltojen yhteydessä. Muutostyöt toteuttaa Ison-Britannian Exeterissa toimiva MRO-palveluita (Maintenance, Repair and Overhaul) tarjoava Exeter Aerospace. Matkustamouudistuksessa on kyse koneiden normaalista elinkaarihallinnasta, mutta tavoitteena on lisätä matkustamisen mukavuutta sekä tarjota asiakkaille laadukas matkustuskokemus koko reittiverkostossa. Matkustamouudistuksen jälkeen paikkamäärä pysyy samana eli Matkustamon riveillä 1-9 istuinmalli on Recaro R2 ja riviltä 10 alkaen istuinmalli on Recaro R1. Ensimmäisen yhdeksän rivin istuimet tarjoavat enemmän mukavuutta istuimen muotoilun, pehmusteiden sekä kallistumisen ansiosta. Nämä penkit kallistuvat hieman eli noin seitsemän senttiä, kun riviltä 10 alkaen istuin ei kallistu lainkaan. Embraer-koneisiin tuodaan uudistuksssa samaa tunnelmaa ja värimaailmaa, kuin mitä Finnair on käyttänyt uudistetussa Airbus-laajarunkolaivastossa. Embraer-koneisiin ei tule uudistuksen yhteydessä nettiyhteyttä.
ATR 72-500 -potkuriturbiinikoneiden matkustamouudistus toteutettiin vuodesta 2019 alkaen. Kyseiset potkuriturbiinikoneet on otettu käyttöön vuosina 2007-2012. Lue myös:
|
|||