Finnair pyytää asiakkailtaan kuvia lennoilta kiinnitettäväksi netin Pinterest-seinälle

finnair_pinterestSuurta kiinnostusta herättänyt Pinterest on tällä hetkellä internetin nopeimmin kasvavia palveluita. Se tarjoaa eräänlaisen virtuaalisen ilmoitustaulun, jolle voi kiinnittää (pin = nasta) netistä löytyviä kiinnostavia valokuvia. Myös Finnair on lähtenyt mukaan. Yhtiö pyytää Twitterissä asiakkaitaan twiittaamaan kuvia lennoiltaan ja lupaa liittää niitä Pinterest-seinälleen.

Sivulla on kolmessa viikossa julkaistu vasta 12 kuvaa, mutta ilmeisesti mahdollisuus kiinnostaa sosiaalisen median suurkuluttajia. Seuraajia seinä on kerännyt nyt 242.

Finnairilla on myös Pinterest-sivu omille kuvilleen. Siellä on otoksia Suomesta, lentokohteista, koneista ja myös yhtiön historiasta.

Finnair on käyttänyt sosiaalista mediaa ennenkin markkinoinnissaan. Esimerkiksi YouTubessa julkaistu lentoemäntien Bollywood-tanssi keräsi 4,5 miljoonaa katsomiskertaa. Myös monipuolisesti internetin palveluja hyödyntänyt Quality Hunters -projekti on kiinnostanut käyttäjiä.

Pinterestin menestystä on varjostanut keskustelu tekijänoikeusasioista. Kuvia kun voi pinnata mistä tahansa netistä. Finnairilla ei tätä ongelmaa pitäisi olla, koska asiakkaat itse ilmoittavat kuvansa sivulla julkaistaviksi.

 

Finnairin Pinterest-seinä asiakkaiden kuville.

FInnairin omien kuvien seinä.