Ruotsin lentoasemia hallinnoiva Swedavia päivittää Tukholman Arlandan lentoaseman maaliikennetutkajärjestelmän uuteen aikaan Saabin valmistamalla SR-3 -järjestelmällä. Arlandan lentoasemalla päivitetään kesästä lähtien kaikkiaan kolme ikääntynyttä tutkajärjestelmää. Saabin uusimman sukupolven SR-3 -maaliikennetutka parantaa asematason ja lentoliikennealueen turvallisuutta havaitessaan maalit ovat ne sitten lentokoneita, ajoneuvoja tai muita esteitä. Maaliikennetutka parantaa lennonjohtajien tilannetietoisuutta ja turvallisuutta kaikissa sääolosuhteissa. "Saabin SR-3 -maaliikennetutkat valittiin kilpailukykyisen hinnan takia. Saab korvaa nykyisen tutkajärjestelmän nopeasti lyhyillä katkoilla kesästä lähtien. SR-3 -tutkien teknologia tarjoaa parempaa suorituskykyä huonon näkyvyyden olosuhteissa Arlandan lentoasemalla", sanoi Swedavian Bo Hedman. Saab kertoo SR-3 -tutkajärjestelmänsä olevan komponenteiltaan vikasietoinen ja luotettava sekä vaativan vain vähän huoltoa. Järjestelmän elinkaarikustannukset ovat matalat. SR-3 -tutkan antenni pyörii 60 kertaa minuutissa ja järjestelmä kykenee seuraamaan samanaikaisesti yli 500 maalia. "Suunnittelun ja joustavan järjestelmän avulla voimme tarjota Swedavialle uuden maalikennetutkajärjestelmän, joka on helposti asennettavissa toimimaan olemassaolevan tai uuden lennonjohtojärjestelmän kanssa", sanoi Saabin lennovarmistus- ja valvontajärjestelmäyksikön johtaja Anders Carp. SR-3 on yhteensopiva Yhdysvaltain ilmailuviranomaisen FAA:n ja Euroopan EUROCAE:n määritysten kanssa. EUROCAE on standardeja kehittävä Euroopan siviili-ilmailulaitejärjestö. Saab tarjoaa lennonvamistuspalvelunratkaisuja siviililentoliikenteelle, lentokentille ja lentoyhtiöille yli 40 maassa ja kaikkiaan kuudella mantereella.
|
|||