Lomamatkan suunnittelussa ja varaamisessa netti on palvelukanavana kiistaton ykkönen, mutta henkilökohtaista palvelua arvostetaan edelleen, kertoo Aurinkomatkat. Matkatoimiston uusi palvelumuoto AurinkoChat on myös saanut kiitosta.
Aurinkomatkojen tilastojen mukaan loman suunnittelussa, lisätiedon hankinnassa ja varaamisessa suositaan erityisesti yhtiön verkkosivustoa. Toisesta ja kolmannesta sijasta kisaavat edelleen henkilökohtainen palvelu myyntitoimistosta ita puhelinpalvelussa. Aurinkomatkat palvelee asiakkaitaan myös uudella AurinkoChatillään. Chat-palvelun nosti kolmen parhaimman palvelumuodon joukkoon lomamatkan suunnittelussa ja varaamisessa 7 % vastaajista ja lomamatkaan liittyvien lisätietojen hankkimisessa 11,4 %. Chat-palvelu ei siis noussut viiden kärkeen, mutta Aurinkomatkoilla kesällä avattu AurinkoChat on asiakaspalautteiden perusteella erittäin pidetty ja se on saanut kiitosta nopean ja mutkattoman palvelun ansiosta. "Keskustelu AurinkoChatissa on vilkasta, ja päivän aikana keskustelujen määrä kipuaa helposti toiselle sadalle", sanoo Aurinkomatkojen asiakaspalvelusta vastaava Heli Lehtinen. "hatissa on helppo kysyä lisätietoja esimerkiksi lomakohteen rantapalveluista, mutta sähköpostitse tai puhelimitse tällaisia asioita ei välttämättä lähdetä selvittämään. Myös Aurinkomatkojen Facebook ja Twitter ovat suosittuja, ja etenkin juuri henkilökohtaisen ja nopean palvelun ansiosta." Syys- ja talvilomien suosikkikohteita ovat Kanarian saarilla Las Palmas ja Teneriffa ja Kreikassa Santorini, Kreeta ja Zakinthos ja Portugalissa Madeira Lomamatkan suunnittelussa Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP 5 Aurinkomatkat.fi sivusto 88,7 % Lomamatkan varaamisessa Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP 5 Aurinkomatkat.fi sivusto 90,4 % Lomamatkaan liittyvien lisätietojen hankkimiseen Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP5 Aurinkomatkat.fi sivusto 84,8 %
|
|||