SR Technics ja Finnair ovat allekirjoittaneet sopimuksen kapearunkokoneiden raskashuolloista. Sovitut D-huollot tehdään Maltalla SR Technicsin kapearunkokoneiden Center of Excellence -huoltotiloissa. Nyt allekirjoitettu sopimus on jatkoa kymmenvuotiselle yhteistyölle, jonka sopimus allekirjoitettiin heinäkuussa 2012. Uuden sopimuksen myötä kaksi A32S-konetta lennetään D-huoltoon ja maalaukseen Maltalle. Ensimmäisen koneen osalta huolto on jo aloitettu. "Olemme iloisia laajentaessamme strategista yhteistyötä Finnairin kanssa lentokoneiden rungon huoltoihin. Allekirjoitettu sopimus on osoitus SR Technicsin kyvystä toimia yhteistyössä lentoyhtiön kanssa ja olla osa MRO portfoliota antaen lentoyhtiön keskittyä olennaiseen", kommentoi SR Technicsin johtaja André Wall. "Odotamme yhteistyöllemme jatkoa myös muilla sopimuksilla heti tarpeen ilmenemisen jälkeen". SR Technicsin Maltan toimipisteen huoltohalli on otettu käyttöön vuonna 2010 ja sieltä on valmistunut yli 70 raskashuoltoa. Vuonna 2012 Maltalla onnistuttiin vähentämään huoltoon kuluvaa aikaa huomattavasti ja nyt D-huolto valmistuu vain kymmenessä päivässä. "Ylivoimainen suorituskykymme oli isossa roolissa sopimuksen saamiseksi", päättää Wall. Finnair teki huhtikuussa 2012 aiesopimuksen ja heinäkuussa 2012 lopullisen sopimuksen SR Technicsin kanssa moottori- ja laitehuoltopalveluiden ostamisesta. Sopimuksen mukaan huolto-organisaatio vastaa Finnairin A320- ja A340-koneiden moottorihuollosta sekä Finnairin Airbus- ja Embraer-koneiden laitehuollosta. SR Technics on maailman johtavia lentokonehuoltoyrityksiä. Sillä on 3 300 työntekijää. Yhtiöllä on noin 500 lentoyhtiöasiakasta ympäri maailmaa ja erinomainen laatuhistoria. SR Technicsin omistaa Mubadala Aerospace, jonka kotipaikka on Abu Dhabi. Lentokoneiden huollot ovat isojen lentokoneostojen vastakauppojen myötä keskittymässä Lähi-idän alueelle ja Pohjois-Afrikkaan. Lue myös:
|
|||