Finnair uudistaa Finnair Plus -kanta-asiakasohjelmansa vuoden 2024 alkupuolella, jolloin ohjelma muuttuu käytettyyn rahamäärään perustuvaksi. Ohjelman uudistamisen jälkeen pelkkä lentojen lukumäärä ei vaikuta enää jäsentasolta toiselle etenemiseen tai kanta-asiakasvaluutan kertymiseen. Uudistuksessa otetaan käyttöön IAG-lentoyhtiöryhmittymän kanta-asiakasohjelmasta tuttu Avios-valuutta ja kilometrit muuttuvat maileiksi.
Finnairin kanta-asiakasohjelmauudistuksen tavoitteena on tarjota Finnair Plus -jäsenille uudenlaisia mahdollisuuksia kerätä ja käyttää kanta-asiakasvaluuttaa sekä uusia etuja. Jatkossa ohjelman jäsenet keräävät Finnair Plus -palkintopisteiden sijaan uutta Avios-kanta-asiakasvaluuttaa ja saavuttavat jäsentasoja Finnairilta ostamiensa lentojen ja lisäpalveluiden yhteissumman perusteella. Finnair Plus -palkintopisteet muutetaan ohjelman uudistuessa Avios-valuutaksi siten, että nykyisten pisteiden ostovoima säilyy ennallaan. Eri jäsentasojen saavuttamiseen vaadittavat tasopisterajat päivitetään niin, että ne vastaavat uutta, käytettyyn rahamäärään perustuvaa tasopisteiden ansaintaa ja siirtymistä Aviokseen. ”Vuosi 2024 avaa uuden aikakauden Finnairin kanta-asiakasohjelmassa: jäsenemme saavat entistä paremmat mahdollisuudet käyttää ansaitsemaansa kanta-asiakasvaluuttaa Finnairin palveluihin sekä Avioksen kumppaniverkostossa. Ohjelma palkitsee asiakkaita suoraan käytetyn rahamäärän perusteella, aivan kuten monet vähittäiskaupan kanta-asiakasohjelmat”, sanoo Finnairin kaupallinen johtaja Ole Orvér. Avios on maailmanlaajuinen kanta-asiakasvaluutta, jota käyttävät Finnairin oneworld-kumppaneiden kanta-asiakasohjelmat, British Airways Executive Club, Qatar Airways Privilege Club, Iberia Plus, Aer Lingus AerClub ja Vueling Club eli kaikki IAG-lentoyhtiöryhmittymän lentoyhtiöt. Kaikkiaa jäseniä on yli 35 miljoonaa ja he keräävät yli 3000 Aviosta joka sekunti. Avioksen käyttöönotto tuo Finnairin mukaan Finnair Plus -jäsenille uusia mahdollisuuksia kerätä ja käyttää kanta-asiakasvaluuttaa Avioksen kumppanien laajassa verkostossa, johon kuuluu esimerkiksi suuri joukko verkkokauppabrändejä ja matkailuelämyksiin erikoistuneita kumppaneita. Finnair Plus -ohjelmassa asiakkaat ansaitsevat ostoksistaan tasopisteitä edetäkseen jäsentasoilla sekä kanta-asiakasvaluuttaa, jota voi käyttää esimerkiksi lentojen ja lisäpalveluiden ostamiseen. Tasopisteiden ja kanta-asiakasvaluutan kerääminen kumppaneiden markkinoimilta tai operoimilta lennoilta perustuu edelleen matkustusluokkaan, varausluokkaan ja lennettyyn matkaan. Etäisyyttä mitataan jatkossa maileilla kilometrien sijaan. IAG Loyalty auttaa yrityksiä maksimoimaan asiakasuskollisuuden mahdollisuudet. Se tuottaa palkitsevia kokemuksia Avioksia kerääville jäsenille, mukaan lukien laajan valikoiman lento- ja matkapalkintoja. Emoyhtiö International Airlines Group (IAG) on yksi maailman suurimmista lentoyhtiöryhmistä, jolla on 533 lentokonetta ja joka lentää 279 kohteeseen ja kuljetti ennen koronapandemiaa vuosittain noin 118 miljoonaa matkustajaa.
Finnair Plus -ohjelmaan lisätään uutena etuna välietappeja: saavuttaessaan tiettyjä pisterajoja nykyisen jäsentasonsa sisällä Finnair Plus -jäsenet saavat lisäpalkintoja, kuten matkustusluokan korotusetuja tai ylimääräisiä Avioksia. Jäsenillä on näin ollen mahdollisuus saavuttaa enemmän etuja nykyiseen ohjelmaan verrattuna, kun palkintoja saa myös nykyisen jäsentason sisällä. Uutena etuna kaikki Finnair Plus -jäsenet saavat käyttää maksutta internetyhteyttä viestien lähettämiseen Euroopan-lennoilla, jotka liikennöidään Airbus-kapearunkokoneilla. Finnair myös lisää lentopalkintojen saatavuutta niin, että useimmilla Euroopan-lennoilla neljä paikkaa ja kaukolennoilla kahdeksan paikkaa varataan Finnair Plus -jäsenten Avioksilla hankittaviin lentopalkintoihin. Lentopalkinnot ovat suosituin etu Finnair Plus -jäsenten keskuudessa, ja jäsenet ovat toivoneet lisää näitä palkintopaikkoja lennoille. ”Finnair Plus -jäsenemme ovat meille tärkeitä, ja toivomme heidän jatkossakin keskittävän lentojensa oston meille. Muutosten myötä haluamme tehdä ohjelmasta houkuttelevan nykyisille jäsenille mutta myös entistä laajemmalle yleisölle, jakaa Orver. Finnair Plus -kanta-asiakasohjelmassa on yli neljä miljoonaa jäsentä. Finnair kertoo uudistetun Finnair Plus -ohjelman käyttöönoton tarkasta päivämäärästä jäsenilleen myöhemmin kuluvan vuoden aikana. MH
|
|||