Pilotin asiakaskysely lähetettiin 73 matkustajalle, joista kyselyyn vastasi 49 henkilöä (67 %). Heistä 80 % koki matkalaukkujen etälähtöselvityksen erinomaisena kokemuksena ja antoi sille arvosanan 10. Kaikki vastaajat kertoivat olevansa valmiita käyttämään palvelua myös jatkossa, jos se yleistyy. "Palvelun koettiin sujuvoittaneen matkalle lähtöä ja säästäneen aikaa lentoasemalla. Vastaajat nostivat myös esille, että oli helpompaa mennä Hämeenlinnasta Helsinki-Vantaalle julkisilla kulkuneuvoilla, kun mukana ei ollut painavia matkatavaroita", kertoo Horila. Pilottiin osallistuneista yli puolet kertoi matkustaneensa Helsinki-Vantaan lentoasemalle joko bussilla tai junalla. Noin 90 % etälähtöselvityspalvelua käyttäneistä oli vapaa-ajan matkustajia. "Kokeilu antoi siihen osallistuneille tahoille varmasti lukuisia ideoita asiakaskokemuksen kehittämiseen. Palvelu on erittäin kiinnostava, mutta vielä pitänee pohtia prosesseja, toimintatapoja ja kustannuksia kokonaisuutena", toteaa Horila. Hämeenlinnassa matkatavaroiden etälähtöselvityspilotin toteuttivat yhteistyössä Sokos Hotel Vaakuna, Finnair ja Finavia. Pilotin mahdollisti Suomen kasvukäytävä -verkoston Ketterä ja kestävä liikkuminen -hanke. Lue myös:
|
|||