Finnairin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen julkisti Finnairin kahden vuoden uudistamisohjelman uuden 2020 vision tiedotustilaisuudessa Helsingissä.
Finnairin uusi identiteetti perustuu design-ajatteluun. Yhtiön design muotoillaan konstailemattomaksi, käytännölliseksi, ajattomaksi sekä tyylikkääksi. Samalla koko matkustuskokemuksen pitäisi tulla miellyttävän helpoksi ja raikkaaksi kokemukseksi. Vaikeimmaksi yhtiö näkee palveluidentiteetin brändäämisen.
Identiteetin uudistuksessa muuttuvat mm. univormut ja lounget. Suurin muutos tulee kuitenkin olemaan logon uudistus ja konekaluston maalaus. Uudistamisohjelman hinta on noin 10 miljoonaa euroa.
Finnairilla on perinteitä designaamisesta ja yhtiö aikoo jatkossakin olla massasta erottuva laatuyhtiö. Uudistustyö on jo aloitettu ja ensimmäiset näkyvät uudistukset tapahtuvat syksyllä 2010. Helsinki on sattumalta brändi uudistuksen valmistuttua vuonna 2012 myös Euroopan design pääkaupunki. Mahdolliset yhteistyökuviot eivät ole vielä selvillä.
Julkistuksen jälkeen Finnairin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen poseerasi ilomielin Finnairin nykyisen ja edelleen raikkaan värityksen keskellä.