Skytraxin kymmenen parasta lentoyhtiötä olivat Emirates, Qatar Airways, Singapore Airlines, Cathay Pacific, ANA All Nippon Airways, Etihad Airways, Turkish Airlines, EVA Air, Qantas Airways ja Lufthansa.
"Emirates on aina pitänyt asiakkaan lähellä sydäntään ja työskentelemme kovasti tarjotaksemma parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen joka päivä ympäri maailmaa. Investoimme jatkuvasti tuotteisiimme ja palveluihimme niin maassa kuin ilmassa", kommentoi Emiratesin toimitusjohtaja Tim Clark. "Kuuntelemme asiakasta herkällä korvalla ja haastamme itsemme toimittamaan odotetut asiakaskokemukset. Palkinnot perustuvat suoraan asiakkaalta tulleeseen palautteeseen ja se on upeaa tunnustus työstä jota on tehty Emiratesin matkustuskokemuksen eteen", jatkoi Clark. Star Alliance ohitti kolme vuotta ykkössijaa pitäneen oneworldin maailman parhaana lentoyhtiöallianssina. Kolmannella sijalla oli Skyteam. Finnair paransi sijoitustaan vuoden 2016 Skytrax-kisassa 100 parhaan lentoyhtiön sijoituksessa nousten edellisvuodesta neljä pykälää ollen 27. Muista Pohjois-Euroopan lentoyhtiöistä TOP100 -listauksessa Norwegian nousi sijalta 33 sijalle 30 ja SAS putosi lentoyhtiölistauksessa siljalta 57 sijalle 63.
Finnair jatkaa kuitenkin Pohjois-Euroopan parhaana lentoyhtiönä jo seitsemättä vuotta. "Olemme ylpeitä tästä tunnustuksesta, jonka asiakkaamme ovat meille antaneet. Palkinto osoittaa, että asiakkaamme arvostavat niitä asioita, joihin palvelumme pohjautuu: luotettavuutta, aitoutta ja pohjoismaista tyyliä. Henkilöstömme kaikkialla Finnairissa tekee erinomaista työtä niin Euroopassa kuin Euroopan ja Aasian välillä matkustavien asiakkaidemme palvelemiseksi", sanoo Finnairin asiakaskokemuksen kehittämisestä vastaava johtaja Piia Karhu. Maailman paras halpalentoyhtiö oli Air Asia ja maailman paras kaukolentoja lentävä halpalentoyhtiö oli Norwegian. "Olen valtavan iloinen siitä, että saan vastaanottaa nämä hienot palkinnot. Osoitan suuret kiitokset ympäri maailmaa oleville matkustajillemme, jotka ovat äänestäneet Norwegiania. Haluan myös kiittää Norwegianin työntekijöitä, jotka huolehtivat joka päivä matkustajistamme. Ilman heitä emme olisi saaneet näitä hienoja tunnustuksia matkustajiltamme", sanoi Norwegianin toimitusjohtaja Bjørn Kjos.
Puolueettoman kyselyn perusteella ja kyselyyn vastasi noin 19,2 miljoonaa matkustajaa yli 104 maasta. Matkustajatutkimuksessa arvioitiin 280 lentoyhtiön asiakaspalvelua kokonaisvaltaisesti niin lennon aikana kuin myös lentokentillä 41 eri yksityiskohdan, kuten lähtöselvityksen, istuinten mukavuuden, matkustamon puhtauden ja palvelun mukaan. Tutkimuksen läpinäkyvyys ja maailmanlaajuinen kattavuus nostaa World Airline Awardsin lentoalan parhaimpien ja arvostetuimpien palkintojen joukkoon.
|
|||