Ensimmäinen Bombardierin suurempi Cseries CS300 -kone on valmistumassa luovutettavaksi koelentoryhmälle. Koelento-ohjelma etenee kolmella koneella vauhdikkaasti ja maakokeissa vaurioitunutta FTV1-koelentokonetta korjataan takaisin lentokuntoon. "Ryhmä teki hyvää työtä FTV1:n korjaamiseksi. Hiilikuitusiiven korjaaminen on herättänyt kysymyksiä alalla mutta korjaaminen on mennyt hyvin", kertoi Cseries-ohjelman apulaisjohtaja Rob Dewar. FTV1 koelentokone vaurioitui maakokeissa eteentulleissa moottoriongelmissa toukokuun lopulla. Nyt kone on jo mukana koelento-ohjelmassa. Lentoja lennetään sen lisäksi myös FTV2 ja FTV4 -koneilla. FTV3 nähdään taivaalla jälleen lähiviikkoina. "Cseriesin koelennot etenevät hyvin fly-by-wire -lentokokeilla ja parhaimmillaan ilmassa on samanaikaisesti kolme koelentokonetta. FTV5 -koelentokoneen matkustamon asennus on valmis ja näyttää erinomaiselta. Muutamat sen nähneet asiakkaat ovat lopputuotteesta erittäin innoissaan". "Ensimmäinen suurempi CS300 on jo maalattu, moottorit on asennettu ja koneeseen on kytketty virrat. Konetta valmistellaan luovutettavaksi koelento-ohjelmaan", iloitsi Dewar. Bombardierin Cseriesin maakokeista on tehty jo yli 90 prosenttia ja loppujenkin on määrä valmistua kuluvan vuoden aikana. Rasituskokeissa Cseries-koneella on tehty jo yli 700 flight cyclea. "Nyt olemme valmiita loppuihin koelentoihin ja keskitymme koneen käyttöönottoon", päättää Dewar.
|
|||