Finavia uudistaa verkkopalvelunsa heinäkuun alussa. Uudistuksen myötä matkustajien ja muiden lentoasemilla asioivien käyttöön on luvassa ainutlaatuinen verkkopalvelu. Tarkoituksena on nopeuttaa sivustolla navigointia, tarjota kohdistetumpaa tietoa sekä kaiken kaikkiaan parantaa kävijöiden palvelua. Finavian verkkosivut - sekä www.finavia.fi että www.helsinki-vantaa.fi - uudistuvat täysin sekä toiminnallisesti että ulkonäöllisesti 2. heinäkuuta. Sivusto on suunniteltu siten, että se on käytettävissä kaikilla päätelaitteilla: älypuhelimilla, tableteilla ja pöytätietokoneilla. Erillinen mobiilisivusto poistuu käytöstä.
Finavian mukaan uudistuksen merkittävimpiä parannuksia on navigoinnin uudistuminen. Uuden Oma Lentoni -palvelun avulla matkustaja voi hakea lentoaseman sivulta lentonsa tunnuksen ja eteensä tärkeää tietoa lennon aikatauluista, porttitiedoista ja muista matkustusohjeista. Jos kävijä haluaa etsiä vain yhtä tiettyä asiaa esimerkiksi pakkausohjeita, hänen suositellaan käyttävän sivustohakua, joka löytyy etusivun oikeasta yläkulmasta. Perinteinen navigaatio löytyy kuitenkin myös sivun alalaidasta. Lähtevät ja saapuvat lentotiedot siirrettiin uudistuksen myötä alisivuille. Helpoiten lentotietoja pääsee katsomaan valitsemalla lentoaseman, jonka tietoja on hakemassa. Linkit lähteviin ja saapuviin lentoihin sijaitsevat lentoaseman kotisivun alareunassa. Yritysasiakkaat ja ilmailijat saavat tietoa Finavia palvelee osiosta. Tarjolla tietoa Finavian toiminnasta, ilmatilan käytöstä, C-palveluista, lentoesteistä ja liiketiloista
|
|||