Japanilaistutkijoiden mukaan All Nippon Airwaysin Dreamlinerin ylikuumentunut akku oli johdotettu väärin. Tutkimukset ongelmien selvittämiseksi jatkuvat edelleen. Tutkijat selvittivät johdotusongelmaa ja virran kulkua koneessa, koska laskun jälkeen koneen navigointivalot paloivat vaikka koneen litiumioni-akku oli jo kytketty pois käytöstä. JTSB:n tutkijoiden mukaan ANA:n Dreamlinerin APU oli kytketty virheellisesti koneen ylikuumentuneeseen akkuun. Suojausten olisi pitänyt estää APU-virran aiheuttamat vauriot akussa. Lennontallentimen ja ohjaamonauhoitusten mukaan akun varauksen putoaminen 31 voltista 11 volttiin kymmenessä sekunnissa tapahtui samanaikaisesti pistävän hajun tullessa ohjaamoon. JTSB:n mukaan lisätutkimukset ovat tarpeen, jotta voidaan selvittää miksi akku ylikuumeni ja mikä sai sen savuamaan hätälaskussa 16. tammikuuta.
|
|||