US Navy on yhdessä NTSB:n kanssa nostanut Potomac-joesta jo CRJ-701ER -koneen takarungon, keskirungon, oikeanpuoleisen siiven ja moottorin, osan vasemmanpuoleista siivestä ja rungosta sekä merkittäviä osia koneen etuosan galley-tilasta, ohjaamosta, korkeus ja sivuvakaajista, pyrstökartion ja TCAS-järjestelmän. Nostetut matkustajakoneen jäänteet siirretään toisaalle, jossa ne tutkitaan tarkemmin.
Tutkintaryhmä on saanut tiedot molempien ilma-alusten ohjaamomiehistöjen koulutuksesta sekä lentotunneista ja molempien ilma-alusten huoltotiedot. Inhimillisiin tekijöihin keskittyvä ryhmä selvittää parhaillaan miten lentomiehistöt ovat tehneet lentoa edeltävinä päivinä. Lennonjohtoon keskittyvä ryhmä on saanut valmiiksi kaikki lennonjohtajien kuulemiset.
Nyt NTSB on saanut tarkannettua tietoja, jotka näkyivät lennonjohdon järjestelmistä, jotka perustuvat useamman tutkan mittaukseen sekä ADS-B-tietoihin. Aiemman epäjohdonmukaisuuden sijaan nyt on varmistunut Black Hawkin lento noin 300 jalan korkeudessa yhteentörmäyksen tapahtuessa. Lennonjohtojärjestelmä pyöristää korkeustiedon lähimpään 100 jalkaan.
Onnettomuustutkijoiden täytyykin luoda aikaleimat manuaalisesti mikä vaatii taas lisää työtä ja aikaa. Black Hawkin lentotietojen varmistaminen vaatii lisätietoa, jota saadaan vasta, kun helikopterin jäänteet nostetaan Potomac-joesta. Tämän on määrä tapahtua kuluvan viikon aikana. Sitä odotellessa tutkijat työstävät ohjaamoäänitallenteiden puhtaaksikirjoitusta molempien ilma-alusten osalta. Lue myös:
|
|||