Tuoreimman sopimuksen myötä Saab alkaa kehittää ja valmistaa Boeingin suurimpaan 787-10 Dreamlineriin rahtiovia ja huoltoluukkuja. Sopimuksen arvo on nykyisten tilausten mukaan noin 10 miljoonaa dollaria. Ensimmäinen 787-10 -kone on määrä luovuttaa asiakkaalle vuoden 2018 aikana. “Saabilla on takana pitkä yhteistyö Boeingin kanssa, jota tuorein sopimus vahvistaa entisestään. Yhtiö keskittyy jatkossakin tuottamaan arvoa Boeingille laadukkaalla tuotannollaan”, kommentoi Saab Aerostructuresin johtaja Lars Jensen.
“Sopimus on läpimurto ja osoitus osaamisesta sekä kilpailukyvystä maailmanlaajuisena toimijana kaupallisen ilmailun markkinoilla. Odotamme innolla yhteistyötä Airbusin ja sen mullistavan A350-1000 –ohjelman kanssa”, kommentoi Jensen. Laippojen tukirakenteet liittävät laipat siiven jättöreunaan ja mahdollistavat niiden liikuttamisen lentoonlähdöissä ja lähestymisissä. Saabin vastuualueena on suunnittelu, kehitystyö, lujuuslaskelmat ja valmistus sekä tuotantovälineiden kehitys ja valmistaminen. Työn eri vaiheet koostuvat monimutkaisista metalli- ja komposiittirakenteiden valmistamisesta. Tuotanto tapahtuu Saab Aerostructuresin tehtaalla Lingköpingissä ja ensimmäinen osa on määrä toimittaa Airbusille vuoden 2015 aikana. Kaikkiaan noin 500 Saabin työntekijää kehittää ja valmistaa lentokoneiden rakenteita maailman johtaville lentokonevalmistajille. Edellisten lisäksi Saab valmistaa A380-koneisiin siipien johtoreunan osia.Yhtiö toimii maailmanlaajuisilla markkinoilla tarjoten tuotantoa, palveluita ja ratkaisuja sotilas- ja siviiliteollisuuden tarpeisiin. Toimintaa on kaikilla mantereilla ja yhtiö kehittää jatkuvasti uusia teknologioita vastaamaan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Lue myös:
|
|||