Boom Supersonicin 150 työntekijän ryhmässä on kokemusta laajalti mm. Gulfstreamilta, SpaceX:lta, Nasalta ja Amazonilta. XB-1 on kuuden vuoden aikana tämän kaikkiaan yli 220 lentokone- ja avaruusohjelmassa kokemusta hankkineen väen työnäytös. XB-1 edustaa läpimurtoa ylisoonisen matkailun toteutumisessa. "Koneen kehitystyössä on käytetty alumiinin sijaan hiilikuitua ja komposiittia. Tuulitunnelit ovat vaihtuneet tietokonesimulaatioihin ja suihkumoottori on kehitetty kokonaan uudella tavalla. XB-1 tuo uudet teknologia yhteen", sanoi Scholl.
Hiilikuitukomposiittirakenteista koostuva reilut 21 metriä pitkä XB-1 (N990XB) on suunniteltu aerodynaamisesti ylisooniselle nopeusalueelle. Rakenne säilyttää lujuutensa ja jäykkyytensä suurissakin nopeuksissa ja rasituksissa.
XB-1 -koelentokoneen ohjaamon suunnitteluun on panostettu ja koelentäjät ovat olleet mukana kehitystyössä. Takana on satoja tunteja inhimillisten tekijöiden huomioimista ja käytännön toimien huomioimista. Lentäjien työtä helpottaa myös kamerajärjestelmä, joka luo virtuaalisesti näkymän koneen etusektoriin. Se mahdollistaa hyvän näkyvyyden kiitotielle lähestymisen ja laskeutumisen aikana.
Matkalla kohti XB-1 -koelentokoneen ensilentoa yhtiö jatkaa Overture-matkustajakoneen työntövoimajärjestelmän kehittämistä ja tuulitunnelikokeita rakenteen varmistamiseksi. XB-1 -koelentokoneen ylittäessä äänen nopeuden viimeistelee Boom Overturen tulevia ratkaisuja.
Boomin mukaan matkustajalennot on määrä käynnistää vuonna 2029. Ylisoonisia lentonopeuksia käytettäisiin valtamerten yllä ja koneella nähdään tulevaisuutta yli 500 valtameret ylittävällä reitillä. Blake Schollin visiona on mahdollistaa matkailu mihin tahansa maapallolla vain neljässä tunnissa ja sadalla taalalla. Japan Airlines on yksi, joka on mahdollistamassa tämän vision toteutumista. Boom Technologies tekee yhteistyötä myös Yhdysvaltain ilmavoimille tarjotakseen maan hallitukselle ylisoonisen matkustamisen vaihtoehtoa. Lue myös:
|
|||