Boeing 747-400 -koneessa (G-BYGC) esiteltävä BOAC-maalauskaavio oli käytössä vuosina vuosina 1964-1974. Jumbojetti valittiin BOAC väreihin, koska kyseessä on saman tyypin uudempi versio, ossa BOAC-värit aikanaan tulivat käyttöön.
BOAC-maalauskaavio tulee säilymään koneessa vuoteen 2023 saakka, joilloin se poistaan Britihs Airwaysin laivastosta. Siihen mennessä lähes koko British Airwaysin 747-laivasto on korvattu moderneimmilla laajarunkokoneilla. Brittiyhtiö vastaanottaa seuraavan neljän vuoden aikana 18 Airbus A350 ja 12 Boeing 787 Dreamliner -konetta. Niiden lisäksi laivastoon tulee myös 26 uutta kapearunkokonetta osana 6,5 miljardin Englannin punnan investointia.
Nykyinen British Airways nimi on otettu käyttöön vuonna 1974 Yhtiön perustamispäiväksi on laskettu 25.8.1919, kun Aircraft Transport and Travel Limited (AT&T) lensi maailman ensimmäisen päivittäisen kansainvälisen lennon Lontoon ja Pariisin välillä. Kaikissa lentoyhtiölistauksissa brittiyhtiötä ei kuitenkaan lasketa vielä 100-vuotiaaksi vaan se todetaan perustetuksi vuonna 1974. Vuonna 1924 useampi brittiyhtiö yhdistyi ja uudeksi nimeksi tuli Imperial Airways Limited.
Imperial Airways ja British Airways Ltd muodostivat British Overseas Airways Corporationin (BOAC) vuonna 1939, kun yhtiöt kansallistettiin. Kotimaan ja Euroopan lennot lensi uusi yhtiö British European Airways (BEA). BOAC aloitti kaukolennot New Yorkiin vuonna 1946, Japaniin 1948, Chigacoon 1954 ja Yhdysvaltain länsirannikolle vuonna 1957. Vuodesta 1946 vuoteen 1960 BOAC ja BEA olivat Britannian pääoperaattorit aikataulunmukaisessa kansainvälisessä matkustaja- ja rahtiliikenteessä. 1950-luvulla BOAC siirtyi suihkumoottoriaikaan ja puolitti de Havilland Comet -koneilla lentoajan Johannesburgiin vuonna 1952.
|
|||