Finnair ja Helsinki-Vantaan lentoasema tarjoavat työpaikan seitsemälle Quality Hunterille. Quality Huntereiden tehtävänä on matkustaa seitsemän viikon ajan Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa selvittämässä lentomatkailun laatuun vaikuttavia tekijöitä sekä kehittää Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman tarjoamaa palvelua.
Viime syksynä Finnair palkkasi neljä Quality Hunteria tutkimaan laadun merkitystä matkustamisessa. Heidän työnsä tulokset ylittivät tällöin kaikki odotukset, ja tänä vuonna Finnair on yhdistänyt voimansa Helsinki-Vantaan lentoaseman kanssa. Quality Hunterit työskentelevät osana Finnairin ja Helsinki-Vantaan lentoaseman tuotekehitystä ja heiltä odotetaan runsaasti raikkaita ja innovatiivisia ehdotuksia. Seitsemän viikon ajan he tarkkailevat, arvioivat, raportoivat ja kehittävät lento- ja lentoasemakokemusta kukin omasta näkökulmastaan käsin.
Quality Hunterit pitävät kokemuksistaan blogia osoitteessa www.qualityhunters2.com. Heidän tehtävänään on myös tuoda sivuston kävijöiden arvioitavaksi uusia ideoita lentomatkailun kehittämiseksi. Quality Huntereiden lisäksi sivustolla voivat esittää kommenttejaan, ehdotuksiaan ja näkemyksiään kaikki muutkin. Yhteinen laadunmetsästys huipentuu joulukuussa parhaan kehitysehdotuksen valintaan avoimella äänestyksellä. Kaikki äänestykseen tai keskusteluun osallistuvat tai omia ehdotuksiaan lähettävät ovat samalla mukana kilpailussa, jossa palkintona on mannertenvälinen meno-paluulento VIP-palvelulla höystettynä.
”Osana palveluidentiteettiuudistustamme haluamme selvittää kaikki matkustamiseen liittyvät epäkohdat ja löytää niihin uudenlaisia, luovia ratkaisuita”, kommentoi Finnairin globaalista markkinoinnista vastaava johtaja Jarkko Konttinen. ”Uskomme, että Quality Hunterien työ auttaa meitä tavoitteessamme tarjota matkustajillemme mielenrauhaa ja entistäkin miellyttävämpiä lentomatkoja.”
”Lentoasemalla vietettävään aikaan kuuluu paljon muutakin kuin vain seuraavaan lentoon liittyvät valmistelut. Toivomme matkustajien kertovan, kuinka voimme tehdä tästä ajasta entistäkin miellyttävämpää”, lisää Helsinki-Vantaan lentoaseman asiakaskokemuksesta vastaava päällikkö Johanna Metsälä.
Lisätietoa Quality Huntersista ja hakulomake Quality Hunterin tehtävään löytyy osoitteesta www.qualityhunters2.com. Hakuaika päättyy 5. lokakuuta.