Icelandair optimoi lentoaikataulujaan vuodelle 2019 ja lisää nykyiseen aaltorakenteeseensa kaksi uutta vaihtoaikaa ruuhkautuvalla Keflavikin lentoasemalla. Kasvua Euroopan ja Pohjois-Amerikka väliseen liikenteeseen tuovat tuovat lisälennot tulevat aamupäivään ja iltaan toukokuusta 2019 lähtien. Uudet, päivitetyt aikataulut auttavat Icelandairia kasvamaan ja kehittämään toimintansa laatua kokonaisvaltaisesti Keflavikin kansainvälisellä lentokentällä Reykjavikissa. Uudet lentoaallot Euroopan ja Pohjois-Amerikan välilä tulevat voimaan vuoden 2019 toukokuussa. Uuden lentokeskittymän lennot Pohjois-Amerikasta saapuvat Islantiin noin klo 09.30 ja jatkoyhteydet Eurooppaan lähtevät noin kello 10.30. Euroopasta Keflavikiin saapuvat lennot laskeutuvat noin klo 18.30 ja lennot Pohjois-Amerikkaan lähtevät noin klo 20.00. “Näitä muutoksia on valmisteltu jo jonkin aikaa ja ne edustavat uutta virstanpylvästä yhtiömme matkalla kohti tulevaisuuden kasvua”, sanoo Icelandairin toimitusjohtaja Bogi Nils Bogason. ”Parannamme yhteyksiä nykyisessä reittiverkostossamme ja lanseeraamme samalla uuden tuotteen. Matkustajat pääsevät nyt valitsemaan, mihin aikaan he haluavat matkustaa: heillä on aamuisin mahdollisuus lähteä myöhemmillä lennoilla Islannista Eurooppaan ja viettää kokonainen päivä Islannissa ennen suuntaamistaan Pohjois-Amerikkaan. Pyrimme myös korjaamaan epätasapainoa, jota reittiverkostossamme oli vuonna 2018”, jatkaa Bogason. Uudenlainen aaltorakenne mahdollistaa laajentumisen uusille markkinoille, sekä tuo lisää joustoa Icelandairin reittiverkostostoon. Samalla tarjolle tulee laajempi yhdistelymahdollisuus lennoilla, joka tarjoaa myös pidempää vaihtoaika lentojen välillä. Yhtenä syynä muutokseet ovat Keflavikin lentoaseman ruuhkautuminen aamuisin ja iltapäivisin. Uusi aaltorakenne tulee ajankohtiin jolloin terminaalissa ja lähtöporteilla on tilaa. Uudet lennot liittyvät myös Icelandairin käynnissä olevaan laivastouudistukseen. Yhtiö vastaanottaa alkuvuodesta 2019 kuusi uutta Boeing 737MAX -konetta. Kuluvan vuoden aikana 737MAX -koneita liittyy laivastoon jo kolmen koneen verran. Lisälennot suuntautuvat merkittäviin eurooppalaisiin kaupunkeihin, kuten Amsterdamiin, Berliiniin, Brysseliin, Kööpenhaminaan, Frankfurtiin, Hampuriin, Müncheniin, Osloon, Pariisiin, Tukholmaan ja Zürichiin. Uusi lentokeskittymä koskee Pohjois-Amerikan kohteista Bostonia, Chicagoa, Minneapolisia, New Yorkia, Torontoa ja Yhdysvaltain pääkaupunki Washingtonia. “Uusi ja laajentuva laivastomme sopii hyvin yhteen reittiverkostomme muutosten kanssa. Uudistus parantaa kalustomme optimaalista käyttöä ja samalla Keflavikin lentokentän painetta saadaan purettua. Näin myös asiakkaiden matkakokemus paranee. Lopulliset aikataulusuunnitelmat vuodelle 2019, mukaan lukien mahdolliset uudet kohteet, peruutukset ja lentojen vaihtelut, ovat vielä työn alla. Ne julkistetaan myöhemmin tänä vuonna”, täsmentää Bogason. Lue myös:
|
|||